- Implicacionsperal dissenyde l'ensenyament
- Evoluciódel modeld'ensenyament-aprenentatge
- Seymour Papert
- Paradigma conductista
- Paradigma cognitiu
- Paradigma ambientalista
- Paradigma constructivista.
- Currículum tancat i obligatori
- Instrucció amb definició precisa de continguts i objectius
- Aprenentatges complexos en tasques més simples
- L'avaluació se centra en el producte final, senseteniren compteel procés
- La motivació depèn de reforços externs
Evolución de model d’ ensenyament-aprenentatge
Aprenentatge com adquisició de coneixement
Aprendre és adquirir coneixements
El professor transmet la informació
El control de l'aprenentatge està en mans del professor
Els continguts estan centrats en el currículum
El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements
El paper de l'alumne és adquirir-los
Aprendre és adquirir coneixements
El professor transmet la informació
El control de l'aprenentatge està en mans del professor
Els continguts estan centrats en el currículum
El paper del professor és ensenyar, transmetre coneixements
El paper de l'alumne és adquirir-los
Evolución del model ensenyament-aprenentatge (II)
Aprenentatge com construcció de significat
Aprenentatge com construcció de significat
L'avaluació no se centra només en el producte de l'aprenentatge sinó també en el procés.
El paperdel professorésintervindreen l'aprenentatgede l'alumne.
El paperde l'alumne és aprendre a aprendre
El paperdel professorésintervindreen l'aprenentatgede l'alumne.
El paperde l'alumne és aprendre a aprendre
L'alumne com subjecte autònom, el control de l'aprenentatge està les seues mans des del principi.
L'aprenentatge: recerca activa i constructiva.
Importen els continguts però també els processos.
L'aprenentatge: recerca activa i constructiva.
Importen els continguts però també els processos.
Seymound Papert
- Proposa un canvi substancial en l'escola.
- Creador del llenguatgeLogo.
- No havia lliçons grupals ni desafiaments,sinó que s'empravaúnicamentel mètode de descobriment
- Tant la mestra com les participant-observadors van emprar tècniques de modelar
- Els profits de Logo semblen incloure la capacitat meta-cognitiva augmentadala capacitat millorada de resoldre problemesi la capacitat i orientació espacial millorades.
Comportaments observats durant l'aplicació de Logo
- Emprarcoses construïdes.( carrera amb els cotxes que han construït)
- Realitzarpapers.
- Demostrar.
- Observar.
- Comportamentsobservatsdurantl'aplicacióde Logo
- Escoltar. L'alumneB estàescoltantl'explicacióde la mestra.
- Parlar. L'alumnaB estàparlantambla mestraen l'àreade “Legos”.
- Preguntar / demanar. L'alumneA acaba de demanar-li ajudaa un nen. El cotxede l'alumneA estàdonantvoltes
- Acabar la participació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada