TEMA 12
Eines de la Web 2.0: Webquest
¿Qué es un Webquest?
Definim Webquest:
Per a començar hem donat una definició de WEBQUEST, i hem vist que és una forma d'utilitzar didàcticament l'internet i a més a
més que és una activitat de recerca de la informació que tenim a la
xarxa però d'una manera guiada.
Aquesta activitat es centra
en l'ùs de la informació, en l'anàlisi i síntesi més que en recerca,
contruibuint als alumnes a que treballen autónomament construint el seu
coneixement, (Constructivista) mentres el docent és el que dona
l'orientació durant el procès.En aquest vídeo Bernie ens dona una explicació (en anglés) de qué és una WQ.
Aquí he llegit una entrevista feta al mentor de les WQ i que podem dir que allà pel any 1995 va posar en pràctica les seues idees a través del program ARCHAEOTYPE, que va servir per a incrementar l'interès dels xiquets i canviar per a sempre la manera de treballar.
Suportant-se en les teories de L. Vigotsky (ZDP) i de J. Dewey, Bernie tracta de posar la tecnologia a l'abast dels mestres perquè puguin tindre d' una manera més a prop als xiquets de les noves generacions.
Ús didàctic de les WQ
Tipus de Webquest que hem vist:
Hem vist que hi ha dos classes de webquests; les de "curt termini" i les de " llarg termini"
Per
exemple tenim que en les primeres, (CT) nomès podem dedicar dues
classes per poder realitzar-la mentres que en la segona (LT) el treball
es realitzaria i es dissenyaria per ser realitzada en un període de
temps mès llarg, i quan s'acabe, els alumnes podríen fer una presentació
amb l'activitat que s'ha fet.
Anem per parts:
Una webquest ha de tindre parts, que hem de respectar per acconseguir un bon resultat.
Com
primer tindrem una introducció on plantejarem generalment el que es
farà, desprès tindrem la tasca, on indicarem l'objectiu final i el que
s'ha de elaborar. Desprès haurem de veure el procès on indicarem les
activitats i passos que han de fer i on mostrarem els recursos.
Compaterm també amb una avaluació, on es donaran els aspectes avaluables
i su forma. I per últim treurem unes conclusions finals.Us deixo un exemple de webquest que m'agradat molt i a més a més un enllaç que és molt útil perquè puguin trobar totes les webquest que vulguin per enriquir les vostres coneixements.
http://www.xtec.cat/~lmonteis/wqplato/
http://webquest.xtec.cat/enlla/
Exposició de les meus companyes
- Les meus companyes Miriam i Sofia, ens van parlar de les aplicacions que tenim a la web 2.0 amb els seus advantatges que ens presenten. Com al gent va canviar la seva manera de veure les coses i de fer els treballs quotidians que abans portaven molt de temps i ara es pot fer de forma Síncrona o Asíncrona amb qualsevol de les eines que aquestes eines ens ofereixen. Elles van realitzar una enquesta i van treure les seus conclusions d'acord als diferents nivells educatius que tenim.
- Paqui i Ana ens van parlar de l'escola 2.0 i dels projectes que n' hi ha amb respecte a l'escola. Ens van presentar una escola d' "Ariño" (Teruel) on vam poder veure, les profits que tots els xiquets van poder tindre gràcies a la nova manera de treballar en classe, amb les eines digitals, com Tablets, PC, llàpis digital, programes com powerpoints, cercadors, blocs, etc. I el mestre es limitava a fer de guia i així
- Sara i Lucía treballaron sobre les xarxes socials i van trobar el que tothom més o menys sabem. Mentres que de vegades augmenta la motivació, també té com antítesi la baixada de les qualificacions. També ens han parlat dels 3 nivells d'influència que tenen, de com afecta als estats d'ànim de les persones i influeixen en les seus personalitats i a més a més dels riscos que podem patir sense tindre les cures necessaries.
Per tant, dedueix que els alumnes es sentiran mès motivats per a fer les feines, ja que estem parlant d'alumnes que són Nadius Digitals i per tant les noves tecnologíes són les seus millors aliats, ja que estan aprenent empíricament i amb l'implicació de altres sentits que abans no teníem, així poder fer l'aprenentatge més significatiu.
D'aquesta manera conclouré dient que hem d'aprofitar aquests mitjanç per treure'-li el partit que es pugui sense descurar les seguritats que hem de prendre, per poder fer un ús correcte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada