TEMA 6: EL PROCÉS D’INTEGRACIÓ I ÚS PEDAGÒGIC DE LES TIC EN CENTRES EDUCATIUS. ESTUDI DE CASOS.
QuÉ aporten les TICs als centres escolars.
- Innovacions en l’àmbit de l’organització escolar del centre, en l'àmbit de l'ensenyament en l'aula, en l'àmbit de l'aprenentatge de l'alumnat i en l'àmbit professional i de formació de docents.
Investigacions sobre les TIC en centres escolars.
- Estudis sobre indicadors quantitatius que descriuen i mesuren la situació de l'ús d’ordinadors. Les tècniques metodològiques utilitzades són: estadístiques, enquestes i anàlisi dels documents.
- Estudis sobre els efectes dels ordinadors en el rendiment i aprenentatge de l’alumnat mitjançant estudis experimentals i meta-anàlisi.
- Estudis sobre les perspectives, opinions i actituds dels agents educatius externs i del professorat cap a l’ús de les noves tecnologies. Les tècniques són qüestionaris i opinions.
- Estudis sobre les pràctiques en contexts reals. Es practica l’estudi de casos
Projecte Medusa.
aqui tenim un exemple del projecte Medusa
Aqueset projecte representa un macroprojecte governamental dirigit per al desenvolupament de les infraestructures de telecomunicació que connecten entre si als centres, (intranet) a la dotació de recursos, a la formació dels docents i a la qualificació de l'alumnat. Sorgeix de dues iniciatives institucionals amb les quals es pretén orientar el desenvolupament de la Societat de la Informació a Canàries.
Voleu saber més del projecte medusa?
Voleu saber més del projecte medusa?
- Les TIC i l’organització escolar del centre:
- Figura del coordinador o d'un membre de l'equip directiu.
- Problemes de funcionaments de xarxa.
- Les TIC i la pràctica d’ensenyament en l’aula:
- El professorat no genera materials propis i a més utilitza recursos CENICE abans que els del projecte Medusa.
- Les tic s’utilitzen per a cumplimentar i de manera individual.
- Les TIC i l’aprenentatge de l’alumnat:
- Els alumnes estan menys habituats a l’ús de les tecnologies
- L’alumnat està molt motivat.
- Les TIC i el desenvolupament professional del professorat:
- En els centres de Secundària el professorats actua sense les TIC i la titulació d’aquests influeix en la seua utilització.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada